מה ההבדל בין איפון לאנדרואיד?

מה ההבדל בין איפון לאנדרואיד?

במידה ואתה מעוניין בפיתוח אפליקציות למערכת IOS, כתיבת אפליקציות למכשיר האיפון מתבצעת באמצעות שפת התכנות Objective c ובסביבת הפיתוח Xcode, שהן נמצאות במערכות ההפעלה של מחשבי חברת APPLE. כל מתכנת שמתמצא ומכיר במערכת יכול לפתח אפליקציה מותאמת לאיפון (למערכת ההפעלה של האיפון- IOS), להעבירה לבחינה לאנשי אפל ובמידה והיא עוברת את אישור החברה, היא עולה לאתר/חנות התוכן וכל משתמשי האיפון ברחבי העולם יכולים להוריד את אפליקציה זו למכשירם, בהתאם לתנאים שסוכמו בין שני הצדדים. ישנן אפליקציות הניתנות להורדה בחינם וישנן אפליקציות  העולות כסף במידה ואתה מעוניין להוריד אותה (בסכומים משתנים). עבור כל הורדה מקבל המתכנת סכום כסף כפי שסוכם עם אנשי אפל- עמלה מסוימת.

אנדרואיד (Android) היא למעשה מערכת הפעלה המיועדת למכשירים ניידים ומבוססת על מערכת linux. מערכת האנדרואיד המתקדמת מאפשרת למפתחים לתכנת באמצעות שפת התכנות  Java. מערכת הפעלה זו, פותחה על ידי חברת סטארטאפ קטנה וכיום היא בבעלותו של התאגיד Google, שרכש אותה לפני כמה שנים. נכון לסוף שנת 2010, אנדרואיד היא מערכת ההפעלה הנמכרת ביותר בתחום הטלפונים החכמים.

במידה ואתה מעוניין לפתח אפליקציה עבור מערכת ההפעלה אנדרואיד, אתה לא צריך לעבור את כל התהליכים שעוברים עם פיתוח אפליקציה לאיפון (כמו אישור בחברת APPLE וכו'…), אלא אתה לא צריך לקבל שום רשות לפיתוח האפליקציה.

כתיבת תגובה